Naar hoofdinhoud
MijnOverheid

Klachtafhandeling

Bent u ontevreden over onze dienstverlening? Laat dit aan ons weten. We willen u dan graag helpen. Samen proberen we een oplossing te vinden.

Hoe geef ik een klacht door?

U kunt uw klacht via het online contactformulier, telefonisch of per e-mail doorgeven. Ga hiervoor naar Contact en geef aan dat het om een klacht gaat.

U kunt ook schriftelijk uw klacht doorgeven. Stuur uw klacht naar:

MijnOverheid
Postbus 96810
2509JE Den Haag

Welke informatie heeft MijnOverheid nodig?

  • Geef aan dat het om een klacht gaat.
  • Geef aan wat de reden van de klacht is. Het gaat bijvoorbeeld over de Berichtenbox, uw persoonlijke gegevens, een lopende zaak of hoe u bent geholpen.
  • Leg uit wat daarin niet naar uw wens ging.
  • Noem eventueel datum en tijdstip van het gesprek.
  • Verstuurt u een klacht via e-mail? Geef dan uw voor- en achternaam en telefoonnummer door.
  • Verstuurt u een klacht per post? Geef dan uw naam, adres en woonplaats door en onderteken de brief met uw handtekening.

Hoe werkt het verder?

Wij streven er naar om binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw klacht telefonisch contact met u op te nemen. U wordt gebeld door een medewerker van MijnOverheid om uw klacht te bespreken. Het liefst lossen wij uw klacht meteen op. Als dit niet meteen lukt, dan proberen wij in ieder geval binnen 6 weken uw klacht af te handelen. In het geval er een adviseur of adviescommissie ingeschakeld moet worden is dit 10 weken.

Nationale ombudsman

Bent u toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u de klacht doorgeven aan de Nationale ombudsman. Zij behandelen klachten van de overheid. De Nationale ombudsman is onafhankelijk en onpartijdig.

Ga terug naar het contactformulier

Contactinformatie

MijnOverheid

Veelgestelde vragen

Bekijk alle veelgestelde vragen

Contactinformatie

MijnOverheid